رسانه ها برای ترویج وقف در حوزه محیط زیست وارد شوند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

اسماعیل کهرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در مورد اهمیت ترویج فرهنگ وقف در توسعه محیط زیست گفت: وظیفه ما این است که به مردم آگاهی بدهیم که املاک، اشیاء و دارایی های خود را در حوزه محیط زیست وقف کنند زیرا تا زمانیکه این اتفاق نیفتد سازمان اوقاف نمیتواند موقوفات آنها را صرف امور محیط زیست کند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: برای مثال شخصی وصیت کند باغش تبدیل به کارخانه و یا ساختمان نشود و فضای سبز باقی بماند تا نفعش به محیط زیست برسد این همان وقف درست است. این وظیفه دانشگاه ها، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های غیر دولتی است که به مردم آگاهی دهند تا وقف کنند. در گذشته معمولا مردم در امور دینی و مذهبی این عمل حسنه را انجام می دادند به طور مثال با هزینه های زیاد یک سماور می ساختند و آن را وقف تکیه میکردند در حالی که اکنون نکته قابل توجه این است که لزوم انجام دادن این امور در زمان حال از بین رفته و باید تمام مردم به محیط زیست توجه کنند.

کهرم معتقد است استقبال مردم در این زمینه تاکنون خوب نبوده و یکی از دلایلش این است که سازمانهای ذی ربط فعالیت‌هایی که باید انجام دهند تا این عمل در مردم نهادینه شود را انجام ندادند به همین دلیل مردم مانند گذشته وقف را فقط در امور دینی و مذهبی میشناسند.

این کارشناس محیط زیست می گوید: از نظر من رسانه ها، تلویزیون، رادیو، سایت‌ها، روزنامه ها و به طور کلی وسایل ارتباط جمعی در آگاهی دادن به مردم بسیار می توانند موثر باشند، همچنین روحانیون هم میتوانند مردم را از انواع وقف نوین آشنا کنند و آنها را در قدم گذاشتن به این مسیر تشویق کنند و به آنها بیاموزند که وقف کردن تنها در امور مذهبی مانند امامزاده ها و مساجد نیست بلکه آنها میتوانند با وقف کردن در حوزه محیط زیست و سایر حوزه ها تا سالهای متمادی به جامعه و شهرخود سود و منفعت برسانند.

مردم میتوانند با وقف کردن مزرعه خود این امکان را فراهم کنند که نوجوانان و جوانان درآن به کاشتن انواع گیاهان و درختان مشغول شوند و یاد بگیرند که چگونه با خاک مهربان باشند و یا حتی میتوانند وقف کنند که تبلیغاتی را در انواع رسانه ها انجام دهند تا مردم را تشویق کنند سیگار نکشند و سلامتی خود و محیط زیست را به خطر نیندازند.

خبر روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false