پرواز ماکو- مشهد به زمین نشست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم بدرقه مسافران این پرواز گفت: مسافران این پرواز خانواده های معظم شهدا هستند که با هواپیمای بوئینگ 737  برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس روانه می شوند.

وی افزود: مجوز اول پروازی این فرودگاه 3 ماه است و امروز فعالیت خود را آغاز کرد و پروازهای روزانه به مقصد تهران، تبریز و ارومیه انجام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو نبود شرکت مستقل هواپیمایی در آذربایجان غربی را یکی از مهمترین مشکلات صنعت هوایی این استان برشمرد و گفت: به همین دلیل تعداد پروازها کم و قیمت پروازها بسیار زیاد است که باید برای بهبود این روند زمینه راه اندازی این شرکت با همکاری همه بخش ها در استان فراهم شود.

بر اساس این گزارش دستگاه «ایکس ری» نصب شده ‌برج مراقبت و هواشناسی صد در صد پایان یافته است، مسیر پروازها مشخص شده است.

فروزان با اشاره به اینکه فرودگاه منطقه آزاد ماکو با هدف لزوم تسریع در ارائه خدمات تاثیرگذار در سطوح داخلی و بین‌المللی و نیز ایجاد دسترسی حمل و نقل هوایی برای توسعه ارتباطات اقتصادی داخلی و بین‌المللی از خرداد سال 93 آغاز شده و با انجام پرواز آزمایشی در دهه فجر سال 94  تمامی مراحل قانونی پرواز را سپری کرده است گفت: با بهره برداری از این فرودگاه اقتصاد منطقه آزاد ماکو رونق گرفته و بسترهای لازم برای توسعه این منطقه فراهم می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت بزرگی برای استان و کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در شرایط اقتصادی امروز کشور به عنوان یک الگوی توسعه مطرح شود.

فروزان، منطقه آزاد ماکو را ظرفیتی کارآمد برای توسعه اقتصادی استان و کشور دانست و تصریح کرد: این منطقه با داشتن بزرگترین مرز زمینی کشور می‌تواند دروازه اقتصاد توانمند ایران اسلامی به اروپا باشد. این فرودگاه به مساحت 400 هکتار و با صرف بیش از 600 میلیارد ریال احداث شده است و برای تکمیل این فرودگاه نیز به همان میزان اعتبار نیاز است.

وی منطقه آزاد ماکو را هدیه نظام جمهوری اسلامی به مردم این منطقه جهت محرومیت زدایی و اشتغال جوانان عنوان و خاطر نشان کرد: امید آن است که با افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه آزاد ماکو،  ورود سرمایه گذار به این منطقه محقق شود.

فروزان از جذب 100 درصدی بودجه 2 هزار میلیارد ریالی منطقه آزاد ماکو در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به این موفقیت برای سال آینده بودجه سه هزار و 300 میلیارد ریالی را تنظیم کرده ایم و امیدواریم با کمک تمامی نهادهای مرتبط محقق شود.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false